Eesti keele omandamist toetavad tunnitegevused I kooliastme mitmekeelses klassis.

Kristiina Bernhardt, Merilyn Meristo

Abstract


Üleminekul eestikeelsele õppele alates 2024. aasta sügisest on oluline mõista, kuidas käib eesti keele ja eesti keeles õpetamine I kooliastmes, mida üleminek puudutab enim. Õpetajate enesevaatlusel kogutud andmetest selgub, et eesti keele kui teise keele tundides kasutavad õpetajad mitmesuguseid meetodeid, kuid aktiivõppe võtteid ja kommunikatiivse keeleõpetuse põhimõtteid alati ei rakendata ning valdav on õpetaja juhitud frontaaltöö. Ainetundide tegevused on ainespetsiifilised. Mõnel juhul pööratakse eraldi tähelepanu ainesõnavarale, kuid ainekeelega tervikuna ei tegeleta. Uuringu tulemused on olulised õpetajatele suunatud koolituste ja õpetajakoolituse kavandamiseks.

Võtmesõnad: enesevaatlus andmekogumismeetodina, aktiivõpe keeletunnis, kommunikatiivne keeleõpe, lõimitud aine- ja keeleõpe, eesti keele kui teise keele õpetamise meetodid, eestikeelne aineõpe


Full Text:

PDF


DOI: https://doi.org/10.22601/PET.2023.08.07

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Published by / Kirjastaja:

ISSN 2504-6616 (print/trükis)

ISSN 2504-6624 (online/võrguväljaanne)